Felsefi Sağaltım Modeliyle Eğitim

Sayı 68- Ekim 2020

Felsefi Sağaltım Modeli ile Eğitim

  1. Grubu
  1. Ortaöğretim Öğrencileri
  1. Nasıl Düşünürüz?
  2. Duygularımız
  3. Ruh var mıdır?
  4. Bedenimizi Tanıyalım
  5. Akıl nedir? Aklımız nasıl çalışır?
  6. Bedenimiz ve Giysi seçimimiz arasındaki uyum
  7. Beden zihin gibi mi çalışır?
  8. Ailemizi tanıyalım.
  9. Ailemiz içindeki yerimizi tanıyalım
  10. Yaşadığımız ev ve komşularla bağımız
  11. Sınıf arkadaşlarımızla ilişkilerimiz
  12. Barış, hoşgörü ve dostluk
  13. Şehrimizi ve Ülkemizi tanıyalım.
  14. Dünyayı ve Dünya insanlığını tanıyalım
  15. Akıllı olmak nedir?
  16. Çalışkan ve üretken olmak ne anlama gelir?
  17. Düşünmek ve yapmak nasıl olur?
  18. Düşünmeden yaşayabilir miyiz?
  19. Eylemeden Yaşayabilir miyiz?
  20. Düşünmenin kuralları var mı?
  21. Felsefe düşünmemizde nasıl yardımcı olur?
  22. Felsefe, eylememizde nasıl yardımcı olur?
  23. Felsefeyle düşünmek şart mı?
  24. Felsefesiz yaşayabilir miyiz?
  25. Ben kimim?
  26. Şu an Ne yapıyorum?

 

  1. Gelecekte neyi ve niçin yapacağım?
  2. Felsefe geleceğimi nasıl şekillendirir?
  3. Felsefenin bana nasıl bir etkisi olacak?
  4. Yaşamsal ve varoluşsal sorunlarımı çözebilir mi?
  5. Duygusal Sağaltım
  6. Zihinsel sağaltım
  7. Felsefi Sağaltımın Ortaöğretim Öğrencilerine Etkisi
  8. Eğitim Hayatlarında Felsefi Sağaltımın Sürdürülebilirliği

 

  1. Üniversite Öğrencileri
  1. Felsefi Düşünmenin Doğuşu
  2. Felsefece Düşünmek
  3. Neden Felsefe? Felsefesiz olmaz mı?
  4. Antikçağ Felsefesi
  5. Roma Felsefesi
  6. Ortaçağ Felsefesi
  7. Rönesans Felsefesi
  8. Aydınlanma Felsefesi
  9. Modern Felsefe
  10. Felsefe Yapmak
  11. Felsefe Yapmak mı, Felsefe Tarihi Öğrenmek mi?
  12. Felsefi Sağaltım Nedir?
  13. Felsefi Sağaltımın, Hedefi, Hedef Kitlesi ve Yöntemi
  14. İnsan, insan-üstü
  15. İnsan-insan-altı
  16. İnsan ya da ‘Ortalama’ İnsan
  17. Felsefi sağaltımın İçeriği
  18. Varoluşsal Sorunlar
  19. Yaşamsal Sorunlar
  20. Varoluşsal ve Yaşamsal Etkileri Tanıma
  21. Varoluşsal Boşluk ve felsefi sağaltım
  22. Yaşamsal Boşluk ve Felsefi sağaltım
  23. Düşünme Eğitimi ve Düzeni
  24. Felsefi Sağaltımın Uygulanma Şekli
  25. Bireysel Sağaltım
  26. Grup sağaltımı

 

  1. Sistemik Fenomenolojik Sağaltım
  2. Felsefi Cafe Saati Sohbetleri
  3. Duygu Sağaltımı
  4. Zihinsel Sağaltım
  5. Toplumsal Uzlaşı ve Düzen İhtiyacı
  6. Felsefi Sağaltımın Bilimsel, Ekonomik ve Kültürel Kalkınmaya Etkisi
  7. Eğitim ve İş Hayatlarında felsefi sağaltımın Sürdürülebilirliği

 

  1. Grubu
  1. Eğitmenlerin Eğitimi

Bu gruba, üniversite öğrencilerine uygulanan Felsefi Sağaltım Programına ek olarak şu başlıklarla sağaltım yapılacaktır:

  1. Eğitmenin kendini Tanıması ve Tanıtması
  2.  Eğitmenin Tanımı
  3. Öğrenci –Eğitmen İlişkisine Yaklaşımı
  4. Öğretmen mi Eğitmen mi?
  5. Eğitmen Rol-Model Olmalı mıdır?
  6. Felsefe Nedir?
  7. Felsefe Öğretilebilir mi?
  8. Eğitimde Felsefe Derslerinin Yeri
  9. Felsefesiz Eğitimin Sonuçları

 

  1. Grubu
  1. Ebeveyn (Sadece Anne ve Baba)
  1. Çocuğunuzu Anlatın.
  2. Nasıl bir Çocuk?
  3. Olduğu gibi mi, Olması gerektiği gibi mi?
  4. Çocuğunuzla İlişkinizin Boyutları
  5. Onun için Ne yaptınız?
  6. Onun için Ne yapılmalı?
  7. Yanlış ve Doğrular
  8. Çocuğunuza Felsefe Arkadaş olur mu?
  9. Felsefe Nedir?
  10. Felsefe Ebeveyni İyileştirir mi?
  11. Felsefeye Zorunlu muyuz?
  12. Felsefe ve Eğitim
  13. Felsefesiz Eğitimin Çocuklardaki Etkileri

Şahin Filiz

10.06.2020.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir