Felsefi Sağaltım Modeli ile Eğitim
- Grubu
- Ortaöğretim Öğrencileri
- Nasıl Düşünürüz?
- Duygularımız
- Ruh var mıdır?
- Bedenimizi Tanıyalım
- Akıl nedir? Aklımız nasıl çalışır?
- Bedenimiz ve Giysi seçimimiz arasındaki uyum
- Beden zihin gibi mi çalışır?
- Ailemizi tanıyalım.
- Ailemiz içindeki yerimizi tanıyalım
- Yaşadığımız ev ve komşularla bağımız
- Sınıf arkadaşlarımızla ilişkilerimiz
- Barış, hoşgörü ve dostluk
- Şehrimizi ve Ülkemizi tanıyalım.
- Dünyayı ve Dünya insanlığını tanıyalım
- Akıllı olmak nedir?
- Çalışkan ve üretken olmak ne anlama gelir?
- Düşünmek ve yapmak nasıl olur?
- Düşünmeden yaşayabilir miyiz?
- Eylemeden Yaşayabilir miyiz?
- Düşünmenin kuralları var mı?
- Felsefe düşünmemizde nasıl yardımcı olur?
- Felsefe, eylememizde nasıl yardımcı olur?
- Felsefeyle düşünmek şart mı?
- Felsefesiz yaşayabilir miyiz?
- Ben kimim?
- Şu an Ne yapıyorum?
- Gelecekte neyi ve niçin yapacağım?
- Felsefe geleceğimi nasıl şekillendirir?
- Felsefenin bana nasıl bir etkisi olacak?
- Yaşamsal ve varoluşsal sorunlarımı çözebilir mi?
- Duygusal Sağaltım
- Zihinsel sağaltım
- Felsefi Sağaltımın Ortaöğretim Öğrencilerine Etkisi
- Eğitim Hayatlarında Felsefi Sağaltımın Sürdürülebilirliği
- Üniversite Öğrencileri
- Felsefi Düşünmenin Doğuşu
- Felsefece Düşünmek
- Neden Felsefe? Felsefesiz olmaz mı?
- Antikçağ Felsefesi
- Roma Felsefesi
- Ortaçağ Felsefesi
- Rönesans Felsefesi
- Aydınlanma Felsefesi
- Modern Felsefe
- Felsefe Yapmak
- Felsefe Yapmak mı, Felsefe Tarihi Öğrenmek mi?
- Felsefi Sağaltım Nedir?
- Felsefi Sağaltımın, Hedefi, Hedef Kitlesi ve Yöntemi
- İnsan, insan-üstü
- İnsan-insan-altı
- İnsan ya da ‘Ortalama’ İnsan
- Felsefi sağaltımın İçeriği
- Varoluşsal Sorunlar
- Yaşamsal Sorunlar
- Varoluşsal ve Yaşamsal Etkileri Tanıma
- Varoluşsal Boşluk ve felsefi sağaltım
- Yaşamsal Boşluk ve Felsefi sağaltım
- Düşünme Eğitimi ve Düzeni
- Felsefi Sağaltımın Uygulanma Şekli
- Bireysel Sağaltım
- Grup sağaltımı
- Sistemik Fenomenolojik Sağaltım
- Felsefi Cafe Saati Sohbetleri
- Duygu Sağaltımı
- Zihinsel Sağaltım
- Toplumsal Uzlaşı ve Düzen İhtiyacı
- Felsefi Sağaltımın Bilimsel, Ekonomik ve Kültürel Kalkınmaya Etkisi
- Eğitim ve İş Hayatlarında felsefi sağaltımın Sürdürülebilirliği
- Grubu
- Eğitmenlerin Eğitimi
Bu gruba, üniversite öğrencilerine uygulanan Felsefi Sağaltım Programına ek olarak şu başlıklarla sağaltım yapılacaktır:
- Eğitmenin kendini Tanıması ve Tanıtması
- Eğitmenin Tanımı
- Öğrenci –Eğitmen İlişkisine Yaklaşımı
- Öğretmen mi Eğitmen mi?
- Eğitmen Rol-Model Olmalı mıdır?
- Felsefe Nedir?
- Felsefe Öğretilebilir mi?
- Eğitimde Felsefe Derslerinin Yeri
- Felsefesiz Eğitimin Sonuçları
- Grubu
- Ebeveyn (Sadece Anne ve Baba)
- Çocuğunuzu Anlatın.
- Nasıl bir Çocuk?
- Olduğu gibi mi, Olması gerektiği gibi mi?
- Çocuğunuzla İlişkinizin Boyutları
- Onun için Ne yaptınız?
- Onun için Ne yapılmalı?
- Yanlış ve Doğrular
- Çocuğunuza Felsefe Arkadaş olur mu?
- Felsefe Nedir?
- Felsefe Ebeveyni İyileştirir mi?
- Felsefeye Zorunlu muyuz?
- Felsefe ve Eğitim
- Felsefesiz Eğitimin Çocuklardaki Etkileri
Şahin Filiz
10.06.2020.