Doç. Dr. İkram Çınar
İkram Çınar, eğitim bilimcidir. Posof Lisesi’nden sonra Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programını bitirerek sınıf öğretmeni oldu. Kahramanmaraş (Afşin) ve Malatya’da görev yaptı.
Öğretmenlik yaparken İnönü Üniversitesi’nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi programını bitirdi ve İlköğretim Müfettişi olarak atandı.
İnönü Üniversitesi’nde, Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında bilim uzmanı oldu. Aynı alanda Hacettepe Üniversitesi’nde “bilgi yönetimi” konusunda 2002 yılında doktorasını tamamladı.
1997’den 2008 yılına kadar İnönü Üniversitesi’nde görev yaptı. Dekan yardımcılığı gibi yönetim görevlerini yürüttü. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nın sekreterliğini yaptı. İnönü, Uludağ ve Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde çalıştı. “İlkokuma ve Yazma Öğretimi” (2004, ikinci baskı) ve “Mankurtlaştırma Süreci” (2006, üç baskı), “Neden ve Nasıl Mankurtlaştırılıyoruz” (2012, 2018, iki baskı), “Öğrenci Kulüpler ve Demokrasi Kültürü” (2012), “Atabek Yurdu: Jeokültürel Yaklaşım” (2015), “Etnopedagoji: Atabek Yurdu” (2019, 2024 beş baskı), “Halk Ozanları Bağlamında Etnoandragoji” (2022, 2024, üç baskı) ve “Eğitim Örgütlerinde Bilgi Yönetimi Yeterliliği” (2020) adlı kitapları yayınlandı. “Uluslararası Bakışla Etnopedagojiye Giriş” adlı Türk Dünyası etnopedagojisi hakkında genel bir görünüm sergileyen kitabın ve “Sınıf Yönetimi” adlı kitapların da editörlüğünü ve ortak yazarlığını yaptı. Bir süre TRT Çocuk kanalında yayınlanan Pepee adlı üç boyutlu filmin senaryo danışmanlığını yaptı (N. K. Şahbaz ile). Ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulmuş bildirileri ve yayınlanmış araştırmaları bulunmakta, eğitim öğretim konularında konferanslar vermektedir.
İnternetten “Eğitişim Dergisi”ni ve “International Journal of Ethnopedagogy” adlı dergileri yayınlamakta, editörülüğünü yapmaktadır. Eğitim politikası, etnopedagoji, mankurtlaştırma, bilgi yönetimi, öğrenci kulüpleri, eğitim denetimi ve Atabek Yurdu jeokültürü ilgi ve çalışma alanlarını oluşturmaktadır.
Eğitişim Dergisi’ndeki Yazıları (Lütfen tıklayınız)
Diğer bazı yazılar
Çınar, İkram. (2020). Educational results of an exile: The Ahiska Turks [Bir Sürgünün Eğitimsel Sonuçları: Ahıska Türkleri] International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1603-1633.
Çınar, İkram. (2019). An Examination of Student Club Activities from the Perspective of School Principals and Teachers. World Journal of Education. Vol 9, No 4. p, 123-132. https://doi.org/10.5430/wje.v9n4p123
Çınar, İkram. (2018). Mankurtlaştırma ve Etnopedagoji Kavramlarına Aytmatov Gibi Bakmak. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. Cilt 6, Sayı 13, s. 80-99. Mayıs, 2018.
Çınar, İkram. (2018). Atabek Yurdu Etnopedagojisi: Ahıska Örneği. Turkish Studies. Vol 13/4, Winter 2018, pp. 363-386. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13145
Çınar, İkram. (2016). “Şehriyar’ın Eğitim Anlayışı / Shahriar’s Approach to Education” Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature, and History of Turkish or Turkic. ISSN 1308-2140. Volume 11/19 Fall 2016. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11219 p. 245-266.
Çınar, İkram. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Üniversiteler Arasında Yatay Geçiş Algılarının İncelenmesi: Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 24. Sayı 1. Ocak 2016. s. 317-334.
Çınar, İkram. 2010. Classroom Geography: Who Sit Where in the Traditional Classrooms? (Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur?) The Journal of International Social Research. Volume 3/10, Winter 2010. pp. 200-212. [Türkçesi için tıklayınız]
Çınar, İkram. 2009. Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2 (1) s. 14-30.
Çınar, İkram. 2006. The Scale for Student Arrangement in Traditional Classrooms: Validity and Reliability Study (SSATC).Humanity & Social Sciences Journal. Vol. 1, No. 1. Sep-Dec, 2006.
Çınar, İkram. “Eğitim ve Otoriteye Bağlılık” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 186. Mart 1993. s. 31-33.
Çınar, İkram. “Eğitim ve Şiddet” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 254. s. 42-46. Mayıs 1999.
Çınar, İkram. “Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 11. Yaz 1997. s. 289-298.
Çınar, İkram. “Eğitim Yönetiminde Bilgi Haritalarının İşlevi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, sayı: 8. Ağustos 2002.
Çınar, İkram. “Laiklik, Laik Eğitim ve Siyaset” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.6, sayı: 9, 2005.
Çınar, İkram. “İnsan Kaynağını Geliştirme Bağlamında Değişim Yönetimi” Ege Eğitim Dergisi. 2005 (6)1 (81-93)
Çınar, İkram. “Laiklik ve Laik Eğitim” Pir Sultan Abdal Dergisi. Haziran 2005.
Çınar, İkram. “Ahıska Türklerine Dönmeyin Yasası” Cumhuriyet Gazetesi, Strateji Eki. 24 Eylül 2007. Sayı. 169.
Kitaplar