Dr. İkram Çınar
İkram Çınar, eğitim bilimcidir. Posof Lisesi’nden sonra Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programını bitirerek sınıf öğretmeni oldu. Kahramanmaraş (Afşin) ve Malatya’da görev yaptı.
Öğretmenlik yaparken İnönü Üniversitesi’nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi programını bitirdi ve İlköğretim Müfettişi olarak atandı.
İnönü Üniversitesinde, Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında bilim uzmanı oldu. Aynı alanda Hacettepe Üniversitesinde “bilgi yönetimi” konusunda 2002 yılında doktorasını tamamladı.
1997’den 2008 yılına kadar İnönü Üniversitesinde görev yaptı. Dekan yardımcılığı gibi yönetim görevlerini yürüttü. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı'nın sekreterliğini yaptı. İnönü, Uludağ ve Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde çalıştı. “İlkokuma ve Yazma Öğretimi” (2004, ikinci baskı) ve “Mankurtlaştırma Süreci” (2006, üç baskı), "Neden ve Nasıl Mankurtlaştırılıyoruz" (2012, 2018, ikinci baskı), "Öğrenci Kulüpler ve Demokrasi Kültürü" (2012), "Atabek Yurdu: Jeokültürel Yaklaşım" (2015), "Etnopedagoji: Atabek Yurdu" (2019, 2021 üç baskı) ve Eğitim Örgütlerinde Bilgi Yönetimi Yeterliliği (2020) adlı kitapları yayınlandı. Editörlüğünü ve ortak yazarlığını yaptığı kitapları vardır. Başlangıçta bir süre TRT Çocuk kanalında yayınlanan Pepee adlı üç boyutlu filmin senaryo danışmanlığını yaptı (N. K. Şahbaz ile). Ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulmuş bildirileri ve yayınlanmış araştırmaları bulunmakta, eğitim öğretim konularında konferanslar vermektedir.
İnternetten “Eğitişim Dergisi”ni yayınlamaktadır. Eğitim politikası, etnopedagoji, mankurtlaştırma, bilgi yönetimi, öğrenci kulüpleri, eğitim denetimi ve Atabek Yurdu jeokültürü ilgi ve çalışma alanlarını oluşturmaktadır.
Eğitişim Dergisindeki Yazıları
Eğitim Yazıları
Mankurtlaştırma Üzerine Notlar
Köy Enstitüleri Üzerine Değiniler
Öğretmen Beklentisi ve Güdüleme
Türk Eğitim Politikasında Batı Etkisi
Bilişim Toplumu Kendini Gösteriyor
Bir E-Öğrenme Uygulaması: Eğitişim Grubu
Şehriyâr'ın 'Maarifimiz' Şiiri Üzerine
Eğitimin Amaçları: Sonuçlarla Uyumlu mu?
Okulda Değişim ve Toplam Kalite
Matematik Öğretmeni Sorunu (ortak çalışma)
Müderris Tunazî’nin Öğretim Tekniği
Kitap Tanıtımı: Alternatif Eğitim
Çocuk Edebiyatı ve Yayıncılığı
Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Bazı Özellikler
Şiddet ya da Boğayı Öküzleştirmek Üzerine
İlköğretimin Önemi ve Öğretmen
Sözlü, Yazılı ve Görüntülü Kültür
Ulusal Dil, Ana Dili ve Eğitim Dili
Türkçe Düşünüp Türkçe Konuşmak
21. Yüzyılda Eğitimimizin Yönü
Yeni Zelanda’da Neo Liberal Bağlamda Feminist Eğitsel Liderlik (Çeviri)
Denetim ve Değerlendirme (Çeviri)
Mankurtlaştırma Sürecinde Ateş Suyu Etkisi
Eğitimde Atatürkçülük ve Örtük Program
İlköğretime Öğretmen Yetiştirme
Sınıf Yönetiminde Özel Gruplar
İnsan Kaynakları
Yeri Doldurulacak Adam Var mıdır?
Şehir Kalkınması ve Üniversite
Kayırmacılık: Bir Kavram Çözümleme Denemesi
Personel Yönetiminden İnsan Kaynağı Yönetimine
Sendika ve Öğretmenin Uyandırma Görevi
İns, Cins, Köpek, Kuyruk ve Değişmeye Dair
Röportajlar
Zülal Kaya ile Edebiyat Üstüne
Şeyh Bedreddin Üzerine Ayhan Hira ile Görüşme
Felsefenin İşlevi ve Din: Hasan Aydın'la Röportaj
Ahıska Araştırması Üzerine: Dr. Fadime Tosik Dinç
Şirin Mamaserikova ile Mülakat
Prof. Şahin Filiz ile Bilgi, Bilmek ve İnanmak
Prof. Şahin Filiz ile Kazakistan Gözlemleri
Rasim Bakırcıoğlu ile Uzaktan Sohbet
Fergana Olayları Üzerine Mülakat
Gezi Yazıları
Serbest Yazılar
Aşkın Felsefesi: Gül ile Bülbül
Kendi Hali ve Zamanenin Gidişine Dair (Nizami)
Politik Yazılar
Türklüğün Genel Sorunları Üzerine
Aydın Karasüleymanoğlu ve Düşüncesi
Dostoyevski "İstanbul Er veya Geç Bizim Olmalıdır"
1984 Anti-Ütopyası Gerçek Oldu
Osmanlıcı - Cumhuriyetçi Safsatası
Zulüm Edebiyatı ve Merhamet Avcılığı
Toplumsalı Oluşturmada Değişen Yaklaşımlar
AB: Batı İle İlişkileri Yeniden Düşünmek!
Avrasya’nın Geleceği: Sultan Galiyev’i Anlamak
Atabek Yurdu
Ahıska Türkleri Bilgi Şöleninin Ardından
Gürcistan - Ahıska Gezi Notları
Posof'un Kurtuluşu ve Gazileri
Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-1
Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-2
Gürcistan’da Ahıskalıların Dönüşü İçin Yasa
Diğer bazı yazılar
Çınar, İkram. (2020). Educational results of an exile: The Ahiska Turks [Bir Sürgünün Eğitimsel Sonuçları: Ahıska Türkleri] International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1603-1633.
Çınar, İkram. (2019). An Examination of Student Club Activities from the Perspective of School Principals and Teachers. World Journal of Education. Vol 9, No 4. p, 123-132. https://doi.org/10.5430/wje.v9n4p123
Çınar, İkram. (2018). Mankurtlaştırma ve Etnopedagoji Kavramlarına Aytmatov Gibi Bakmak. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. Cilt 6, Sayı 13, s. 80-99. Mayıs, 2018.
Çınar, İkram. (2018). Atabek Yurdu Etnopedagojisi: Ahıska Örneği. Turkish Studies. Vol 13/4, Winter 2018, pp. 363-386. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13145
Çınar, İkram. (2016). “Şehriyar’ın Eğitim Anlayışı / Shahriar’s Approach to Education” Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature, and History of Turkish or Turkic. ISSN 1308-2140. Volume 11/19 Fall 2016. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11219 p. 245-266.
Çınar, İkram. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Üniversiteler Arasında Yatay Geçiş Algılarının İncelenmesi: Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 24. Sayı 1. Ocak 2016. s. 317-334.
Çınar, İkram. 2010. Classroom Geography: Who Sit Where in the Traditional Classrooms? (Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur?) The Journal of International Social Research. Volume 3/10, Winter 2010. pp. 200-212. [Türkçesi için tıklayınız]
Çınar, İkram. 2009. Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2 (1) s. 14-30.
Çınar, İkram. 2006. The Scale for Student Arrangement in Traditional Classrooms: Validity and Reliability Study (SSATC).Humanity & Social Sciences Journal. Vol. 1, No. 1. Sep-Dec, 2006.
Çınar, İkram. “Eğitim ve Otoriteye Bağlılık” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 186. Mart 1993. s. 31-33.
Çınar, İkram. “Eğitim ve Şiddet” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 254. s. 42-46. Mayıs 1999.
Çınar, İkram. “Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 11. Yaz 1997. s. 289-298.
Çınar, İkram. “Eğitim Yönetiminde Bilgi Haritalarının İşlevi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, sayı: 8. Ağustos 2002.
Çınar, İkram. “Laiklik, Laik Eğitim ve Siyaset” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.6, sayı: 9, 2005.
Çınar, İkram. “İnsan Kaynağını Geliştirme Bağlamında Değişim Yönetimi” Ege Eğitim Dergisi. 2005 (6)1 (81-93)
Çınar, İkram. “Laiklik ve Laik Eğitim” Pir Sultan Abdal Dergisi. Haziran 2005.
Çınar, İkram. “Ahıska Türklerine Dönmeyin Yasası” Cumhuriyet Gazetesi, Strateji Eki. 24 Eylül 2007. Sayı. 169.
Kitaplar