kulun bulunduğu ilin, ilçenin ve köyün adı
Malatya, Merkez ilçe Kırkpınar Köyü
(Merkeze 35 km uzaklıkta, otobüsle yaklaşık 45 dk.)
(Okul: Ortadaki pembe bina)
Okulun adı
T.C.
Malatya Valiliği KIRKPINAR İlköğretim Okulu
Okulun adresi- telefonu
Kırkpınar İlköğretim Okulu
Kırkpınar köyü MALATYA
Tel: (0422 )2971046
(Kırkpınar İlköğretim Okulu’nun biricik öğrencileriyle)
Okulun bölümleri
1 tane sınıf, 1 müdür odası, 1 koridordan oluşmaktadır. Tuvalet dışarıda, öğretmen ve öğrenci tuvaleti olmak üzere yan yana 2 tane, betondan yapılmıştır.
(Okul müdürü ve öğretmeni Mustafa Porgal)
Okuldaki araç,gereçler
İstiklal Marşı, Atatürk köşesi, yangın köşesi( kova, kum, su, kürek…- geliştirilmeye çalışılıyor-) sivil savunma köşesi, ecza dolabı( içinde neler bulunduğunu inceleme fırsatı bulamadım), haritalar( Malatya ili, Türkiye, Avrupa fiziki …), 2 tane soba( müdür odasında ve sınıfta olmak üzere), öğrenci sıraları, öğretmen masası, müdür masası, sınıf kitaplığı, iç organları tanıtan maket…
Bilgisayar, tarayıcı, hoparlör,yazıcı var ama kullanılmamaktadır. Öğretmen bilgisayar kursuna gitmeye başlamış.
Müdür odasındaki dolapta; (inceleyebildiklerim) Matbu evrak dosyası, yazılı kağıtları dosyası, sınıf geçme defteri dosyası, Teslim(alınan) dosyası, belirli gün ve törenler dosyası(2002-2003 eğitim öğretim yılı), genelge ve personel işleri yönergeleri, kanaat not defterleri, karar defteri, gelen evrak kayıt defteri, öğrenci künye defteri, sicil defteri.
Okulun ısıtması
M.E.B’ den yakacak yardımı alınmış (uzun uğraşlar sonunda). Genellikle odunla ısınılıyordu. Öğretmen M.E.B. den yardım alamasaydım köy halkından yardım alacaktım diyor.
Sınıf
1 tane sınıf var. Geniş ve aydınlıktı. Öğretmen masası, öğrenci sıraları arasındaki mesafe eğitim öğretime engel teşkil etmiyordu.
(Gözlemci arkadaşlarla sınıfı gezerken)
(Eğitim öğretim esnasında)
Sınıf mevcudu
21 öğrenci (14 kız, 7 erkek)
1.sınıf: 7 tane 2.sınıf: 6 tane 3.sınıf: 2 tane 4.sınıf: 4 tane 5.sınıf: 2 tane
Sınıfların gruplanış şekli
1.sınıf okuma çalışmaları, 2.,3.sınıflar matematik dersi yapıyorlar fakat farklı konularda ,.4.,5.sınıf öğrencileri de ayrı çalışıyorlardı.
Sınıftaki araç-gereçler
Atatürk ilke ve İnkılapları, Atatürk Köşesi, Malatya ili haritası, Türkiye Mülki idari bölümler haritası, Osmanlı İmparatorluğu’nun büyümesi (1299-1699, Faik Reşit Onat), Afrika Siyasi Haritası, kara tahta, mevsim şeridi, tarih şeridi, yönler, düzeltme semboller ve anlamları, 1 yılda kaç gün kaç hafta bulunduğunu gösteren tablo, büyük ve küçük harf panosu, takvim, saat, Türk Bayrağı, ünite köşesi,resim köşesi,eğitici kollar, Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi, İstiklal Marşı, Atatürk Portresi, Fiş askısı, fişler, kitaplık ( hikaye kitabı: 82, ders kitabı: 33), çöp kutusu,.
Sınıfın aydınlatması 2 adet floransan lamba ile yapılmaktadır.
Derslerin işlenişi
Öğretmenli ve ödevli olarak dersler işleniyordu.
1.sınıf: okuma çalışmaları( okumaya geçmişlerdi)
2.sınıf: okuma çalışmaları, çıkarma işlemleri
3.sınıf: kesirler
4.sınıf-5.sınıf: Fen Bilgisi- ısı yalıtımı-
1.,2. sınıflar okuma çalışması yaparken( öğretmenli), 4-5. sınıflar ödevli çalışıyorlardı.
Öğrencilerin seviyeleri
Okumaya geçemeyen öğrenci yoktu. Farklı düzeylerde öğrenciler vardı. 5. sınıfta bir kız öğrenci diğer arkadaşlarına göre daha iyiydi. Ailesinin daha ilgili olmasından kaynaklı olabilir. Nedenini öğrenme fırsatı bulamadım.
Öğretmen sayısı
1 tane öğretmen var (okulun müdürü, öğretmeni…)
Bayrak
Bayrak ve bayrak direği mevcuttu. Bayrak asılıydı.
Okulun fiziki durumu
Pembe boyalıdır. Önünde öğretmen evi( toprak bina), bir yanında cami diğer yanında ise boş bir arazi, okul binasına bitişik olarak yapılmış öğretmen ve öğrenci tuvaleti, odunluk bulunmaktadır.Arkasında mavi boyalı PTT santrali( okul öncesi binası olarak düşünülmüş fakat yapılmamış), okulun önünde bayrak direği bulunmaktadır. Atatürk büstü bulunmamaktadır.
Lojman
Öğretmen evi var, fakat kullanılacak durumda değil. Topraktan yapılmış, boyası dökülmüş. Öğretmen, yıkılmasının planlandığını söyledi.
(Kullanımda olamayan öğretmen evi)
Okul koridorunun düzenlenişi
Girişte İstiklal Marşı, Atatürk köşesi, sivil savunma talimatları, “Eğitime %100 destek” afişi, yangın köşesi, ecza dolabı bulunmakta. Koridorun solunda müdür odası sağında ise sınıf bulunmaktadır. Koridorda pencere bulunduğundan dolayı aydınlıktı.
Sınıfın düzeni
Öğretmen masası tahtanın solunda, öğretmen masasının önünde 3 sıra, sınıfın ortasında 3 sıra duvar tarafı 5 sıra olmak üzere 11 sıra mevcuttu.soba sınıfın arka orta tarafındaydı.
Öğretmen:
Adı-soyadı: Mustafa Porgal
1- Öğrenim durumu: Atatürk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Edebiyat bölümü.
2- Gidiş geliş: Merkez köy olmasından dolayı ulaşım rahat fakat öğretmen kendi aracıyla gidiş geliş yapıyor. Ders ücretlerinin yola gittiğini söylüyor.
3- Kaldığı yer: Merkez
4- Kaynak : Maaş dışında başka bir kaynak yok.
5- Aile durumu: Evli, çocuklu( çocuklarının tahsili açısından merkezde oturuyor.)
Okulun bahçesi
Okulun bahçe duvarı yoktu. Okul yol üzerinde bulunmaktadır.
Okulda eğitim öğretim etkinlikleri
Öğretmen okulun hem müdürü hem öğretmeni olduğu için öğrencilerine yeteri zamanı ayıramadığını ve bir öğretmene daha ihtiyaç olduğunu söylüyor. Beslenme saatlerinde birçok öğrenci evine gittiği için beslenme saatleri okulda yapılmıyor.
Köyün ekonomik durumu
Tarımla ve hayvancılıkla uğraşanlar var. Ağırlıklı olarak tarımcılık yapılmaktadır( kayısı). Geçim kaynakları tarımcılık. Başka bir gelirleri yok.
Öğretmen- köylü ilişkisi
Öğretmeni sayıyorlar, seviyorlar. Bizimle de yakından ilgilendiler. Kırkpınar köyünden Suat Bey’e ve ailesine teşekkür ederiz.
Kırkpınar köyünden Suat Bey (sağdan 3.) ve eşine (soldan 1.),
Kırkpınar İlköğretim Okulu öğretmeni ve öğrencilerine teşekkür ederiz.
ASIL TEŞEKKÜR
Birleştirilmiş sınıf ortamını birebir gözlemlememiz için bu geziyi düzenleyen saygıdeğer, çok sevdiğim öğretmenim
Yrd.Doç.Dr.İkram Çınar’a teşekkür ediyorum.
İletişim: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.