Dr. İkram Çınar

İkram Çınar, eğitim bilimcidir. Posof Lisesi’nden sonra Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programını bitirerek sınıf öğretmeni oldu. Kahramanmaraş (Afşin) ve Malatya’da görev yaptı.

Öğretmenlik yaparken İnönü Üniversitesi’nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi programını bitirdi ve İlköğretim Müfettişi olarak atandı.

İnönü Üniversitesinde, Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında bilim uzmanı oldu. Aynı alanda Hacettepe Üniversitesinde “bilgi yönetimi” konusunda 2002 yılında doktorasını tamamladı.

1997’den 2008 yılına kadar İnönü Üniversitesinde görev yaptı. Dekan yardımcılığı gibi yönetim görevlerini yürüttü. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı'nın sekreterliğini yaptı. İnönü, Uludağ ve Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde çalıştı. “İlkokuma ve Yazma Öğretimi” (2004, ikinci baskı) ve “Mankurtlaştırma Süreci” (2010, üçüncü baskı), "Neden ve Nasıl Mankurtlaştırılıyoruz" (2018, ikinci baskı), "Öğrenci Kulüpler ve Demokrasi Kültürü" (2012) ve "Atabek Yurdu: Jeokültürel Yaklaşım"  (2015) adlı kitapları yayınlandı. Editörlüğünü ve ortak yazarlığını yaptığı kitapları vardır. Başlangıçta bir süre TRT Çocuk kanalında yayınlanan PEPEE adlı üç boyutlu filmin senaryo danışmanlığını yaptı (N.K. Şahbaz ile). Ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulmuş bildirileri ve yayınlanmış araştırmaları bulunmakta, eğitim öğretim konularında konferanslar vermektedir.

İnternetten “Eğitişim Dergisi”ni yayınlamaktadır. Eğitim politikası, etnopedagoji, mankurtlaştırma, bilgi yönetimi, öğrenci grupları (kulüpler) eğitim denetimi, eğitim tarihi ve Atabek Yurdu jeokültürü ilgi ve çalışma alanlarını oluşturmaktadır.

 

Eğitişim Dergisindeki Yazıları

 

Eğitim Yazıları

Yükseköğretime Müdahale

Silgiyi Yasaklamak

Köy Enstitülü: Binali Çınar

Öğretmen Beklentisi ve Güdüleme

Türk Eğitim Politikasında Batı Etkisi

Veli Dernekleri İhtiyacı

Felsefe, Bilim ve Bilgi

Eğitim ve Otoriteye Bağlılık

Bilişim Toplumu Kendini Gösteriyor

Eğitim ve Terbiye

Öğretmenin Vaadi

Öğretmenime Saygı Duyun!

"Tarihten Dersler"den Dersler

Bir E-Öğrenme Uygulaması: Eğitişim Grubu

Derste Not Yazdırma Hastalığı

Şehriyâr'ın 'Maarifimiz' Şiiri Üzerine

Iskra'dan Kuarka Bilim

Eğitimin Amaçları: Sonuçlarla Uyumlu mu?

Eğitim ve Millî Güç Unsurları

Okulda Değişim ve Toplam Kalite

Öğrenci Hatıraları

Matematik Öğretmeni Sorunu (ortak çalışma)

Kitapsız Kalemsiz Olmak

Müderris Tunazî’nin Öğretim Tekniği

Kitap Tanıtımı: Alternatif Eğitim

Anne ve Öğretmen

Posof’ta Bayram: 19 Mayıs

Kitapsız Televizyon

Oktay Muallim

Çocuk Edebiyatı ve Yayıncılığı

Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Bazı Özellikler

Şiddet ya da Boğayı Öküzleştirmek Üzerine

İlköğretimin Önemi ve Öğretmen

Eğitim Tarihimizden: Deyimler

Sözlü, Yazılı ve Görüntülü Kültür

Üniversite ve Bazı Sorunları

Cumhuriyetin Temeli Ne?

Ulusal Dil, Ana Dili ve Eğitim Dili

Türkçe Düşünüp Türkçe Konuşmak

Kentler ve Eğitim

Bir Eğitim Ütopyası

21. Yüzyılda Eğitimimizin Yönü

Norveç’te Eğitim

Hollanda’da Eğitim

Yeni Zelanda’da Neo Liberal Bağlamda Feminist Eğitsel Liderlik (Çeviri)

Denetim ve Değerlendirme (Çeviri)

Tarihe Yeniden Bakmak

Mankurtlaştırma Sürecinde Ateş Suyu Etkisi

Atatürkçü Öğretmen

Eğitimde Atatürkçülük ve Örtük Program

İlköğretime Öğretmen Yetiştirme 

Sınıf Yönetiminde Özel Gruplar

 

İnsan Kaynakları

Kleptokrasi Çürütür

Sigarayı Bırakış Günlüğü

İnekler İnek Değildir

Beceri Eğitiminde Neredeyiz

Saygı ve Demokrasi

Feriştah'ın Gelsin Ulan!..

Lider ve Etrafındakiler

Yeri Doldurulacak Adam Var mıdır?

Şehir Kalkınması ve Üniversite

Yönetim ve Bilgi İhtiyacı

Özür Dilemek Üstüne

Mezunlara: Son Ders

Mutsuzluk Alarmı Verilmeli

Tabaktaki Leblebi

Kayırmacılık: Bir Kavram Çözümleme Denemesi

İş Ortamında Yarışma

İKG, Aile Hayatı ve Kızlar

Yerli Malı Kullan!

Personel Yönetiminden İnsan Kaynağı Yönetimine

Kaynak Olabilen İnsan

Örgüt Ortamında İnsan

Sendika ve Öğretmenin Uyandırma Görevi

İns, Cins, Köpek, Kuyruk ve Değişmeye Dair

Elmek Gönderme Adabı

Eğitişim Nedir?

 

Röportajlar

Zülal Kaya ile Edebiyat Üstüne

Şeyh Bedreddin Üzerine Ayhan Hira ile Görüşme

Felsefenin İşlevi ve Din: Hasan Aydın'la Röportaj

Ahıska Araştırması Üzerine: Dr. Fadime Tosik Dinç

Şirin Mamaserikova ile Mülakat

Prof. Şahin Filiz ile Bilgi, Bilmek ve İnanmak 

 

Gezi Yazıları

Tebriz Seyahatinden Gözlemler

Türkistan’da Mezar Kültürü

Gürcistan - Ahıska Gezi Notları

Türkistan Seyahati Gözlemleri

Azerbaycan'a Bir Bakış

Kars, Kafkas...

Posof’ta Bayram: 19 Mayıs

Yanık Ceset Kokusu

Evropalı Hasan ile Seyahat

 

Serbest Yazılar

Atabek Yurdunda Örgütlenme

Posof'un Kurtuluşu ve Gazileri

Rakı Sosyolojisi: Dem Kültürü

Aşkın Felsefesi: Gül ile Bülbül

Kendi Hali ve Zamanenin Gidişine Dair (Nizami)

Aslan-Kocakurt (Öykü)

Müzikte İlginç Bilgiler

Kentlileşme ve Mimarî

Savaş!...

Gülendam’ın Tavuğu ve Sol

 

Politik Yazılar

Şeytan Kalleş Değildir!

Stalin: Cahil Psikopat

Aydın Karasüleymanoğlu ve Düşüncesi

Ahlaksızsınız

Oyuz Biz

Dostoyevski "İstanbul Er veya Geç Bizim Olmalıdır"

Vatan Günü

Siz Nerenin Axısxalisisız?

Portreler

1984 Anti-Ütopyası Gerçek Oldu

Osmanlıcı - Cumhuriyetçi Safsatası

Ülkücü Hareket Üzerine Notlar

Savruk Düşünceler – 18

Savruk Düşünceler - 17

Savruk Düşünceler - 16

Savruk Düşünceler - 15

Savruk Düşünceler - 14

Savruk Düşünceler - 13

Savruk Düşünceler - 12

Savruk Düşünceler - 11

Savruk Düşünceler - 10

Savruk Düşünceler - 9

Savruk Düşünceler - 8

Savruk Düşünceler - 7

Savruk Düşünceler - 6

Savruk Düşünceler - 5

Savruk Düşünceler - 4

Savruk Düşünceler - 3

Savruk Düşünceler - 2

Savruk Düşünceler - 1

Başbakan Erdoğan Diyor ki

Atatürkçülüğün Güncelliği

Zulüm Edebiyatı ve Merhamet Avcılığı

Toplumsalı Oluşturmada Değişen Yaklaşımlar

Yönetime Nasıl Katılacağım?

Yanık Ceset Kokusu

Ergenekon nedir?

Farklı Düşünmenin Zenginliği

Türban Üzerine

Mervenûr Nasıl Giyinsin?

Birinci Vazifen...

Sarıkamış, Sarıkamış

Vatan, Millet…

Ordumuzun Önemi

“Şu Çılgın Türkler” Üzerine

“Galiyev Üzerine”nin Üzerine

Ütopya (şiir)

AB: Batı İle İlişkileri Yeniden Düşünmek!

Nereye Gidiyoruz?

Avrasya’nın Geleceği: Sultan Galiyev’i Anlamak

Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-1

Kafkas Jeopolitiği ve Ahıska-2

Gürcistan’da Ahıskalıların Dönüşü İçin Yasa

 

Diğer bazı yazılar

Çınar, İkram. 2018. Mankurtlaştırma ve Etnopedagoji Kavramlarına Aytmatov Gibi Bakmak. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. Cilt 6, Sayı 13, s. 80-99. Mayıs, 2018.

Çınar, İkram. 2018. Atabek Yurdu Etnopedagojisi: Ahıska Örneği. Turkish Studies. Vol 13/4, Winter 2018, pp. 363-386.  http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13145

Çınar, İkram. 2016. “Şehriyar’ın Eğitim Anlayışı / Shahriar’s Approach to Education” Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature, and History of Turkish or Turkic. ISSN 1308-2140. Volume 11/19 Fall 2016. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11219   p. 245-266.

Çınar, İkram. 2016. Üniversite Öğrencilerinde Üniversiteler Arasında Yatay Geçiş Algılarının İncelenmesi: Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 24. Sayı 1. Ocak 2016. s. 317-334.

Çınar, İkram. 2010. Classroom Geography: Who Sit Where in the Traditional Classrooms? (Sınıf Coğrafyası: Geleneksel Derslikte Kim, Nerede Oturur?) The Journal of International Social Research. Volume 3/10, Winter 2010. pp. 200-212. [Türkçesi için tıklayınız]

Çınar, İkram. 2009. Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2 (1) s. 14-30.

Çınar, İkram. 2006. The Scale for Student Arrangement in Traditional Classrooms: Validity and Reliability Study (SSATC).Humanity & Social Sciences Journal. Vol. 1, No. 1. Sep-Dec, 2006.

Çınar, İkram. “Eğitim ve Otoriteye Bağlılık” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 186. Mart 1993. s. 31-33.

Çınar, İkram. “Eğitim ve Şiddet” Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 254. s. 42-46. Mayıs 1999.

Çınar, İkram. “Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı: 11. Yaz 1997. s. 289-298.

Çınar, İkram. “Eğitim Yönetiminde Bilgi Haritalarının İşlevi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, sayı: 8. Ağustos 2002.

Çınar, İkram. “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.5, sayı: 7, 2004.

Çınar, İkram. “Laiklik, Laik Eğitim ve Siyaset” İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt.6, sayı: 9, 2005.

Çınar, İkram. “İnsan Kaynağını Geliştirme Bağlamında Değişim Yönetimi” Ege Eğitim Dergisi. 2005 (6)1 (81-93)

Çınar, İkram. “Laiklik ve Laik Eğitim” Pir Sultan Abdal Dergisi. Haziran 2005.

Çınar, İkram. “Ahıska Türklerine Dönmeyin Yasası” Cumhuriyet Gazetesi, Strateji Eki. 24 Eylül 2007. Sayı. 169.

 

 

ÖZGEÇMİŞ

Tolga Yarman, Prof. Dr.

1963’te Galatasaray Lisesi’ni bitirdi.

Üniversite öğrenimini Fransa’da gördü; 1967’de, Institut National des Sciences Appliquées de Lyon Mühendislik Okulu’ndan, yüksek lisans düzeyinde mezun oldu. 1968’de, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Nükleer Enerji Enstitüsü’nde, ikinci yüksek lisans öğrenimini tamamladı.

Doktora çalışmasını ABD’de yaptı; 1972’de, Massachusetts Institute of Technology’den Nükleer Mühendislik alanında, Bilim Doktoru unvanını aldı.

İTÜ’de Nükleer Mühendislik alanında, 1977’de Doçent, 1982’de Profesör oldu.

1972-73 ve 1975-77 arası Çekmece Nükleer Araştırma ve Eğitim Merkezi Nükleer Mühendislik Bölümü’nde çalıştı. Yedek subaylık görevini Genel Kurmay Başkanlığı’nda tamamladı.

İTÜ Nükleer Enerji Enstitüsü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği Nükleer Mühendislik Dalı, Boğaziçi Üniversitesi Nükleer Mühendislik Bölümü, Anadolu Üniversitesi (AÜ) Fen Edebiyat Fakültesi, İ.Ü. Mühendislik Fakültesi ve Siyasal Bilgiler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi ve Feyziye Mektepleri Vakfı  Işık Üniversitesi’nde öğretim üyesi oldu.

1977 Eylülü’nde toplanan X. Dünya Enerji Konferansı Genel Raportörü oldu. 1975-1982 arası Başbakanlık Atom Enerjisi Komisyonu (AEK) Nükleer Güvenlik Komitesi, 1978-1982 arası da AEK Danışma Kurulu üyesi olarak çalıştı.

1984’te California Institute of Technology (CALTECH) Mühendislik Bilimleri Fakültesi’nde, “konuk öğretim üyesi” olarak bulundu. Bu sırada ABD’de çeşitli üniversite ve araştırma merkezlerinde konferanslar verdi. 1995-96 arası Brüksel Özgür Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nde (ULB), “konuk öğretim üyesi” oldu.

Anadolu Bilim ve Teknoloji Stratejileri Araştırma Enstitüsü (BİLTES) (Eskişehir, 1987), Türkiye Sosyal, Siyasal ve Ekonomik Araştırmalar Vakfı (TÜSES) (İstanbul, 1988), Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) (İstanbul, 1994) kurucu üyesi, diğer yandan Belçika Nükleer Topluluğu, Avrupa Nükleer Topluluğu, ABD Nükleer Topluluğu ve ABD Fizik Topluluğu üyesi oldu. 2009-2001 arası TÜMÖD İstanbul Kolu Başkalığı görevini yürüttü..

Genelkurmay Başkanlığı Harp Akademileri Komutanlığı’nda yıldız savaşları, nükleer silahlar, silahsızlanma, dünya enerji siyasası, ileri teknoloji, savunma sanayii alanlarında, 1985’ten itibaren dersler ve konferanslar verdi.

Pek çok Doktora ve Yüksek Lisans çalışması yaptırdı. Uluslararası birçok akademik etkinlikte Türkiye’yi temsil etti. Nükleer enerji, enerji ve savunma alanlarında, bu arada, ülkemizdeki toplumsal dinamikler konusunda kitapları, ulusal ve uluslararası basın ve konferanslarda yer almış çok sayıda çalışması bulunmaktadır. Meslekdaşları ile birlikte, son on yıldır Einstein’ın Görecelik Kuramı ile Modern Atom Kuramı’nı birleştirmek üzere geçekleştirdiği çalışmalar, çeşitli dünya bilim merkezlerinde yükselen yankılar bulmaktadır. Halen T.C. Okan Üniversitesi Öğretim Üyesi...

 

Eğitişim Dergisindeki Yazıları

Sartre'ın Varoluşçuluğu ve İrade

Yitirdiğimiz Arkadaşlarımızın Anısına...

Egzoz Magandaları

Sevgili Oral Sümbül İçin

Nükleer Enerji: Dünya ve Türkiye

Doğabilimin ve Mühendisliğin Temel Fiilleri

CHP Yönetimi Kendi Topuğuna Sıkıyor

Kozmoloji: YARK Kuramı

"Millî İrade" Aldatmacası

Sosyal Demokrasinin Gündemi

Akıl Evren Bilincinin Gerisindedir

Fizik: Basın Bildirgesi

Prof. Dr. Alpaslan Işıklı Hoca'nın Anısına

Çetin Altan'ın Ardından

Tolga Yarman'la Oktay Sinanoğlu Hakkında Röportaj

2015 Genel Seçimine Dönük Tavrım

Tarihsel Bağlamda Çanakkale Savaşları ve Ermeni Meselesi

Ataol Behramoğlu İçin

Kuvantum Mekaniği (şiir)

Geçmişte ve Bugün Nükleer Enerji Tartışması

Bilimsellik, Tabu ve Bağnazlık

Ruh: Varlığın Manası

Muammer Demirtaş için

Yetersiz Sanayileşme ve Hastalıklı Demokrasi

Sevgili Altan Darnel İçin

Mezuniyetin 50. Yıl Dönümü Konuşması

Akkuyu'ya Dünyanın En Pahalı Nükleer Müzesi

Prof. Dr. Rennan Pekünlü

Yeni Emeviyye Ordusu

Biricik Noyan Özkan İçin

Kader var mı? Determinizma Görecelidir

Prof. Hilmioğlu'nun Can Parçası Emir'e

Tutuklu Yargılanan Meslektaşlarımız İçin

Anayasa’da “Türk” Tartışması

Dünya Betonarme Yalanlarla Yönetiliyor

Enerji Zemininde Dünyanın Yapılandırılması ve Emperyal Etki

Kimin Balyozu ve Kime

Suriye Oyunu Kanlı Bir Oyundur

“İnsan Odaklı Anayasa” Çatma Riyası

Yaradan'a Varış: Bütünsel Bir Ahlak Öğretisi

“Laiklik” Sözcüğü Üzerine

Akkuyu’ya Nükleer Santral Kurmak Büyük Vebaldir

Milyon Dolarlık Bacaklarla Afyonlaştırılıp, Örtülü Siyasete Paravan Kılınan Futbol​

Akdeniz Üniversitesi Rektörü’ne Mektup

Anlamanın İki Boyutu

Doğayı Algılayışımızdaki Gelişme: Bilim Eğitimi ve Sorunlar

Hassstroloji ya da Kısaca Hastroloji

Termodinamiğin İkinci Yasası ve Sevgililiklerin Pörsümesi

Dedikodu Fiziği

“Darwin’i Bitirdik, Sıra Einstein'da mı?”


          

 

 

ÖZGEÇMİŞ

1960, Kars - Sarıkamış'ta dünyaya geldi.

Kars Merkez Ortaokulu, Atatürk Ortaokulu ve Kars Ticaret Lisesi, ODTÜ Tarih Bölümü'nde okudu

Hacettepe Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu.

Ankara Üniversitesi, Dilbilim  ABD, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Programında yüksek lisans ve doktorasını tamamladı.

Sırasıyla

ODTÜ, İnönü Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi çalıştı.(Kocaeli Üniversitesinde görevi sürmektedir. 

National University of Modern Languages / Pakistan'da Türkoloji Bölümünü kurarak, 2 yıl bölüm başkanlığı görevini sürdürdü.

2017 - 2018 dönemi, Filistin Kudüs Üniversitesi'nde  görevlendirildi. 

Evli ve 2 çocukludur. 

 

 

Sabahattin Ali İle Söyleşi

Avrupa [Emperyalist] Birliği

Bilimin Estetiği, Bilimin Dili

İşbirlikçi, Hain Değildir!

Atatürk’ün Sözcelerinin Dilbilimsel Çözümlemesi

Savaş ve Uygarlık

Evrenden Türkiye’ye Bakabilmek

Türbanın İki Yüzü ya da İki Türban

Çürüyen Din, Çürüten Din

Demokrasi Demagojisi

Çözülenlerin Çözücü Çözümleri

Kırmızı Kanla, Kara Mikrop Savaşı

Anadili Öğretiminde Ruhdilbilimsel Dilüretimi Yaklaşımlarını Dayanak Almak

Sınıflı Toplumun Bilimsiz Düşünü: Töre

Eğitim Sorunları ve Eğitim Politikalarının Altüst Yapısal Bileşenleri

3 Mart 1924: Öğretimin Birliği Yasası Üzerine

Devrimcilik

Sosyal Gelişmede Gerileyişin Dayatılması

Başarılı Lider Kimmiş?

Sol’suzluğun Sonu Aklın Sonunu Getiriyor

Atatürk Döneminin Ekonomi Politiği

Günceli Anlamak, Yorumlamak, Değiştirmek

Kitle Toplumu ve Karizmatik Lider İmgesi Oluşturma

Serbest Pazar Muhafazakârliğı, Dadı Devlet ve Demokrasi

Ben, Kapitalizm

Gizlerle Dolu Bir Savaşın Yanıtsız Soruları: Testere filmi Düzeneği

İnsan Hakları ve Prehistorik Fikirler

Şerif, Rahip ve Patron Dayanışması

Dünya ve Türkiye Özeti

Tüccar Dincinin Dilinde Din

Kapitalizmin İşleyiş Yasaları

Kaotik ve Çılgın Kapitalizm

Barış Süreci ve İstikrar

Ortaçağdan Kalma Bir Şimdiki Zaman

Evrenin Evriminde İnsan

Cumhuriyet Neden Korunmalı?

Pakistan İzlenimleriyle Türkiye'yi Düşünmek

Bireyin Toplumsal Rolü

Dilsel Etkinlik Olarak Okuma

Pakistan'dan Türkiye'ye Bakış 2

Zor'u Zor Zorlar

Türkçenin Öğretiminde Anadil, Araç Dil, Amaç Dil İlişkisi

Dil Tartışmalarına Pakistan'dan Katkı

Yoz-Yorum

Bir Tarihçinin Öztarihinden: Ortaylı - 1

Bir Tarihçinin Öztarihinden: Ortaylı - 2

Anılardan Alınanlar: Münevver Ayaşlı

Tanrı ve Sevi

Türkiye: Doğu, Tarih, Güncel

Bölgemizde Kösteklenen ve Desteklenen Yaklaşımlar

Yıkımın ve Yükselişin Belirleyicisi: Ulusal Bilinç

Türkçe Öğretimi ve Öğretmen

Biyokültürel, Tarihsel, Dilsel Varlık: İnsan

Bilimin Türk Sayıltısı

Cumhuriyet Körlüğü ve Nankörlüğü

TDK'nın Devleti Dolandırması

Modern Mitoloji

Düzensiz Göçmen Durumu ve Türkiye

 

 

 

DOÇ. DR. NAMIK KEMAL ŞAHBAZ

9 Mart 1974 tarihinde İskenderun’da doğdu. İlköğrenimini Mut/Ballı Köyü İlkokulunda, lise öğrenimini Düziçi Öğretmen Lisesinde tamamladı. 1991 yılında girmiş olduğu İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünden 1995′te mezun oldu.

1995-1997 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında Türkçe öğretmenliği yaptı. 1997 (Aralık)-1999 yıllarında İnönü Üniversitesinde Türk dili okutmanlığı görevinde bulundu.

1999 yılında, Salih Zeki Aktay, Hayatı, Eserleri, Edebî Kişiliği başlıklı çalışmasıyla bilim uzmanlığı unvanını aldı.

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında 2001 yılında başladığı doktora eğitimini Tanzimat’tan Cumhuriyet’in İlk Yıllarına Kadar (1839-1928) Türkiye’de İlkokuma ve Yazma Öğretimi başlıklı teziyle 2005 yılında tamamladı.

Mart 2006 tarihinde İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümüne öğretim üyesi olarak atandı. 2010 yılının Ocak ayından itibaren Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışan Şahbaz, 2013 yılında Binghamton Üniversitesinde (ABD) misafir öğretim üyeliği yaptı.

Pek çok bilimsel makale ve kitabın yanı sıra Azmin Zaferi (12-15 Yaş Grubu) ve Atari Önder (6-8 Yaş Grubu) başlıklı çocuk kitapları da bulunan Şahbaz, evli ve üç çocuk babasıdır.

 

Eğitişim Dergisi'ndeki Yazıları:

Okuma Yazma

Çocuk ve Oyun

Okuma Yazma Öğretiminde Evrim Teorisi

20. Yüzyılda Türkçeye Hizmet Edenler - 1

20. Yüzyılda Türkçeye Hizmet Edenler - 2

20. Yüzyılda Türkçeye Hizmet Edenler - 3

Türkçeye Hizmet Eden En Büyük Türk: Atatürk

Dönüm Noktası

Çocuk Edebiyatımızda İlk Önemli Kaynak: Nuhbetü’l Etfal

Atatürk Okuma Yazmayı Nasıl Öğrendi?

İlkokuma Yazma Metinlerinde Vatan Kavramı

Saygı Duruşu ve İstiklâl Marşı Üzerine

"Bir Sürgün" Romanı ve Tıpta Denklik Sınavı

Millî Eğitim Bakanlığının Yeni Görevleri Üzerine

19 Mayıs, 23 Nisan, 30 Ağustos, 29 Ekim...

Zindanda Uçmak

Atatürk Döneminde Psikoloji Eğitimi

Atatürk Döneminde Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi 1

Atatürk Döneminde Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi 2

Amerika'dan Notlar 1

Amerika'dan Notlar 2

Erasmus Öğretim Üyeliği ve Duisburg'da Türkçe Eğitimi

Tupikçe Eğitiminde Doçentlik Sınavı

Peyami Safa'nın Elifbaları

Türkçe Dersi Öğretim Programı Hakkında Mütalaa 1

Türkçe Dersi Öğretim Programı Hakkında Mütalaa - 2

Bakü: 82. Vilayet

Eğik El Yazısı Üzerine

İtalya'ya Seyahat 

Akademik Yetkinlik - Yozlaşma İkileminde Âli'ye Mektuplar

 

 

 

Bengül BİROĞLU ŞAHBAZ

Adana’da 1986 yılında dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini Adana’da, liseyi Nevşehir Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamladı. 2008 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. 2013 yılında Mersin Üniversitesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2008 yılından bu yana Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda Türkçe öğretmenliği yapmaktadır. Evli ve üç çocuk annesidir.

 

Eğitişim Dergisindeki Yazıları

Kiraz Kokusu

Beyaz Güller

Öteki Konuşmalar

Yazamamak Üzerine

Nedim’in Gözüyle Kadın Güzelliği

Gorki’nin Edebi Dünyasının Mimarı

Dil Politikaları

Kumpanyadaki Kız

Dr. Parkyeri Üzerine

Bir Öğretmen

Mavi-Kırmızı

Ayçiçeği-Günebakan

Süt

Kardeşsiz Öykü

Doğum

Bir Başkası Olmak ya da Kertenkele

Susma

Elma ya da Kitap

Yatılı Okul Günlüğü: Zaman

Kadınların Zihni: Karmaşanın Düzeni

Bit'en Gülümseme

İnce Memed'in Ateşi

 

 

Yönetici Giriş Paneli

Scroll to top